Lantligt, vitt, nött, nytt, gammalt, mitt barndomshem, pappas livsverk, välkomna till vårt Paradis fyllt av ljuvliga barndomsminnen!

onsdag 11 juli 2012

Underbara kvällar vid poolen

Det var länge sedan jag var synlig här! Jag har behövt varje minut, varje dag för att ta hand om mig själv lite. Ibland är man inte så stark som man tror, ibland kommer känslor, trötthet och sorgen ikapp och då gäller det att lyssna på kroppen. Nu har jag lite smått börjat jobba igen och börjar hitta tillbaka till orken, lusten och glädjen! Jag njuter numera varje stund av att vara med min familj och är så tacksam för att vi har varandra och vårt härliga paradis som vi tagit över efter att min älskade, älskade pappa gick bort för snart ett år sedan. Vi älskar vårt hem, det är en stor del av pappa, själen i huset, alla minnen, hans livsverk, hans ideer, drömmar, nu förvaltar vi det vidare med samma kärlek som pappa hade till huset. Just nu njuter vi av sommarkvällar (och dagar) vid poolen.



Underbar vy över gärden och skog

Poolen är 10* 5 meter, ca 180 cm djup på det djupaste och ca 1 meter på det grundaste. Just nu har vi 23 grader. Poolen byggde pappa helt själv när jag var ca 12 år gammal, snart 20 år sedan.

Den underbara stora glasaltanen i direkt anslutning till poolen är vårt favoritrum under sommaren. Här äter vi, slappar, ser på Tv, spelar Tv-spel, spelar kort, umgås, leker, här spenderar vi hela dagarna!!

Långbord behövs då vi ofta har besök här!

På kvällen tänder vi pool-lampan och barnen älskar att ta kvällsdoppet innan sängdags.

På sommaren har vi numera inget behov av att resa bort, vi har allt vi behöver här hemma! Det här är paradiset! Bara 4 dagar jobb kvar sedan ska njuta av semester och härliga dagar vid poolen! Barnen badar 6-10 ggr/dag, själv har jag inte varit i fler än två gånger ännu men snart så!

Jag vill tacka för ALLA underbara mail jag fått av människor jag inte känner som tagit sig tiden att skriva till mig, ni är för underbara! Jag ville uppdatera bloggen för er och alla andra och berätta att jag finns här och mår ganska okej, kan inte säga när nästa inlägg kommer, jag gör det vid ork och lust. Kanske blir det snart, kanske lite senare! Njut av sommaren och ta verkligen tillvara på varandra!

Kramar Maria

7 kommentarer:

  1. Helt fantastiska bilder! Förstår att ni har allt ni behöver där hema och njuter av varje minut :) Underbart härlig pool och uterummet i direkt anslutning till det, wow! Vacker utsikt och som du säger "paradiset" :) Ta nu hand om dig och de dina och återkom när lust och ork finns. Det vktigaste vi har är oss själva och familjen så njut nu av varje minut med din familj!!

    Mångra Kramar!

    SvaraRadera
  2. Har saknat dig och ditt paradis. Hoppas du snart är på banan igen! Jag kan förstå att du inte behöver åka någonstans, när du har ett sådant paradis. Själv åker jag 15 min till vår stuga när solen tittar fram, annars trivs jag också bra hemma.

    Krya på dig!
    Många Kramar Agnetha

    SvaraRadera
  3. Halloj!
    Det ser verkligen superfint ut!!! Förstår att ni inte vill åka i väg... Själva så var vi vid eran "gamla" badplats i Edsbruk förra veckan, där är det också väldigt fint tycker jag! Du vet, min systerdotter med barn var ju här... håller fortfarnde på att ta igen mig efter det... känner att jag verkligen har kommit över det där med småbarn....
    Det vore kul att komma, vi får höras lite närmare. Annars är det lite mycket nu med allt fixande inför "fin-loppisen" ( kanske du läste om..) hos Viola! Hade tänkt fråga om du kanske också ville vara med och sälja? Eller åka dit och handla lite... det blir nog väldigt mycket fint!
    Oj då, det här blev långt... kunde lika gärna ha ringt...
    Kram på dig, vi hör´s!
    Sofia

    SvaraRadera
  4. Hur mysigt och fint som helst!
    Passa på att bara Vara!

    Kram Karin!

    SvaraRadera
  5. Ja ni har berkligen ett paradis!!
    jag skulle inte heller ha lust att åka nånstans om jag hade det så underbart... :))

    Ta dig den tid du behöver och njuuuut av att bara vara med din familj och vänner..
    DET är det allra viktigaste... :)

    Ha en underbar semester
    Kram Tina

    SvaraRadera
  6. Mysigt att du tog dig tid att visa hur underbart ni har det, jag har väntat tålmodigt. Ibland blir tyvärr inte livet vad man förväntar sig. Tur att ni har ett så vackert hem där du kan återhämta dig.

    SvaraRadera
  7. Väntar tålmodigt, gillar verkligen din blogg! Ha en skön semester!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en liten rad, då blir jag glad!
Kramar Maria