Lantligt, vitt, nött, nytt, gammalt, mitt barndomshem, pappas livsverk, välkomna till vårt Paradis fyllt av ljuvliga barndomsminnen!

söndag 15 juli 2012

Vårt kära Uterum!

Jag fortsätter med fler bilder från vårt Uterum! (ostylat foto med skräp i öppna spisen som behöver eldas upp) Här sitter vi och tittar på TV, spelar nintendo, spelar kort långt in på natten, läser, vilar middag (vid behov), järnsängen är hela familjens favoritplats!! På kvällarna lyser spotlightsen i taket, pool-lampan och elden sprakar och värmer från brasan tillsammans med massor av tända ljus, det är helt underbart att sitta här då!!!!!


När pappa byggde den här härliga glasaltanen/uterummet så tog han verkligen till i yta, det är riktigt stort och rymligt! Det här är ett perfekt ställe för fest! Huset ska till den kommande våren/sommaren målas vitt, så också glasaltanen och jag längtar verkligen tills vi får bort den blåa färgen! Innan dess så har jag inrett med mycket pasteller för att det ska passa ihop med husfasaden.

Över matbordet hänger en stor trädgren som jag pyntar med ballonger vid kalas, blommor eller värmeljus i de hängande glaskopparna.

Uterummet är lite som ett orangeri.

Sommarkänsla med blommor, hattar, trädgårdshandskar m.m.

Långbordet som ni såg tidigare, det är så härligt att kunna öppna alla glasdörrar runt hela altanen så det känns som man sitter ute! Det bästa är att vid dåligt väder vid kalas, midsommar osv. är det bara att stänga och elda i den öppna spisen!

Litet utekök, här gör jag grillsåser, sallad, skalar potatis och serverar fram maten.


Nu ska vi precis slänga på köttet på grillen, jag har dukat upp här på altanen och barnen badar, helt underbart! Jag älskar sommaren! (visserligen litte mycket regn denna sommaren)

Vi ses snart igen!
Kramar Maria

4 kommentarer:

  1. Så underbara bilder!
    Jag längtar också efter ett uterum,men det får vänta lite, Lyxigt med pool.
    Sköt om dig och ha en härlig dag!
    Kram Carita

    SvaraRadera
  2. Hejhej Maria! Vilken fin blogg du har!
    Jag vet att detta är ett långskott men jag såg den fina kakburken på din gamla blogg, och blev så förälskad!
    Finns den möjligen kvar? Jag hittade den på länken nedan.
    Tacksam för svar!
    /Linnea

    http://vitating.blogspot.se/2011/01/bloppis-saker-till-salu.html

    SvaraRadera
  3. Ja ni har verkligen ett paradis.. :))
    Underbart att kunna öppna och stänga fönstren runtom efter väder och behov.. :))
    helt fantastiskt!!

    ha en härlig grillkväll
    Kram Tina

    SvaraRadera
  4. Vilket vackert hem o mysig blogg du har ♥ Verkligen inspirerande! Kram fia

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en liten rad, då blir jag glad!
Kramar Maria