Lantligt, vitt, nött, nytt, gammalt, mitt barndomshem, pappas livsverk, välkomna till vårt Paradis fyllt av ljuvliga barndomsminnen!

torsdag 13 september 2012

I fredagsmorse kom vi hem efter en helt underbar vecka på kreta i Gerani, Grekland! Vi bodde på det superfina Blue village Atlantica Caldera  Beach!! Sååå fint och lyxigt!! Här ser ni de fina hotellen! Det var min älskade mamma som bjöd mig och min bror och våra familjer på den här fantastiska resan! Tillsammans var vi 10 st, 5 vuxna och 5 barn (eller ja, en är tonåring)

Våra älskade sötnosar!

Poolområdet var superstort och helt magiskt fint!! Hotellet låg precis på stranden, det var bara att gå mellan havet och poolen! Vi hade All inclusive och det var verkligen väl tilltaget, barnen hämtade läsk, kulglass, chips, toast, frukt m.m. hela tiden gratis. Det fanns massor av drinkar att välja på och massor av mat!

Det var så fint och fräscht överallt, det städades hela tiden överallt! här kan man simma under bron där borta och fortsätta en lång, lång sträcka under flera broar tills man kom till en likadan stor rund pool på andra sidan.

Här bodde vi, längst ner i dörren till höger! Jättefina lägenheter, stora och fina med utgångar från sovrummen till varsin  nersänkt uteplats! Mamma och min familj bodde här och brorsan och hans familj bodde längre bort på övre plan med balkong.

Här går man från poolen ner till havet.

Tyvärr var det röd flagg och stora vågor de första dagarna. Det var helt underbart varmt i havet!

Vi gjorde lite olika utflykter. En dag åkte vi med ett så kallat turist tåg runt i 7 byar och tittade. Vi såg massor av olivträd, apelsinträd, byggnader, fina och riktiga gamla ruckel till bostäder.

Ett av stoppen var vid en kyrka i en av byarna, där tände vi ett ljus för pappa, det var då årsdagen sedan han begravdes. Hade sååå önskat att pappa hade varit med oss på resan, han hade älskat det! Men han fanns med oss i våra hjärtan och i våra tankar!

En dag hyrde vi en minibuss och åkte till det vackra Elafonissi! Men jisses vilken väg det var dit och hem!! Vi åkte på slingriga vägar högt upp i bergen som oftast helt saknade vägräcken, bara stup rätt ner! Här ska vi passera genom en tunnel.

Framme vid det underbara Elafonissi, en underbar havsblå lagun, såååååå vackert!! det går inte att se på kort hur magiskt fint och härligt det var där!

Det var långgrundt, stränder här och där, jätteblått klart vatten och alldeles stilla i havet! Här var vi en hel dag och solade och badade!

Här ser ni några av vägarna vi åkte på, jisses! trodde jag skulle kissa på mig, det var såå högt!! kändes som vi aldrig kom hem!

Hemma vid hotelet igen! vilken ljuvlig resa det har varit! Min sambo, min bror och brorsans bonusbarn var ute till havs en dag och dök med dykare, en fantastisk upplevelse tyckte dem! Vi har dessutom besökt staden Chania för shopping, varit på natt-shopping i Platanias m.m.

Vår lilla Ängla, 5 år! Hon lärde sig simma utan puffar!

Nu kan vi se fram mot hösten och överleva vintern efter att ha tankat energi och massor av sol! det var en fantastisk resa och jag kan tipsa er alla om att åka hit!! Vi kommer absolut att åka tillbaka hit någon gång!
Tack underbara mamma än en gång för den fantastiska upplevelsen och ett minne för livet!