Lantligt, vitt, nött, nytt, gammalt, mitt barndomshem, pappas livsverk, välkomna till vårt Paradis fyllt av ljuvliga barndomsminnen!

onsdag 25 januari 2012

En liten titt på toan nere...

Nu tar jag er in på vår toalett nere. Ni minns skafferiet vi var i sist och kika, det ligger bredvid vår toalett och här ser ni att köket ligger alldeles intill också.

Kaklet och klinkersen är ganska nygjort här inne. Här går färgerna  i grått, vit, svart och zink.

En bokhylla fick ta plats här inne för lite smart föraring. Här vill jag senare ha något charmigt gammalt skåp, har bara inte hittat det ännu!

Min fågelbur har fått sin plats vid tvättbänken, fågeln har dessvärre rymt och sitter på buren som ni ser, attans! :-)


Krokhängaren köpte jag för en tid sedan på halva priset, älskaaaar att fynda ;.)
Här inne vill vi göra lite små förändringar. Ny bänkskiva, en diskho som står uppe på bänken (som en skål, tror ni vet vad jag menar), en lampa ska upp, taket ska målas vitt (är träfärgat nu). Hur som helst så är det toppen att underarbetet är klart, bara piffet kvar! Sålänge får det dock vara såhär tills tiden finns att fixa som vi vill ha det.

Idag njuter vi av ledig dag, underbart!!
Ska börja med maten, fransk laxlåda, mmmmm... (receptet hittar ni på arla köket)
Kramar Maria

4 kommentarer:

  1. Så mysig liten toa! Du har piffat till det så fint!

    kramen Jenny

    SvaraRadera
  2. Helt underbart!!
    Och vad mycket du får plats med!!
    Skulle vara överlycklig om jag hade mer plats i badrummet...

    Kram Tina

    SvaraRadera
  3. Hej! Vill bara säga att nu har jag smygit in här och kikat länge utan att göra ett avtryck.....men plötsligt händer det:-) Ert hem är helt fantastiskt och jag dregglar varje gång jag kikar in......såå fiiiiint, jag är mäkta imponerad.
    Du har ju förlorat din pappa och jag min Mamma för 3 månader sedan tufft och kämpigt så på sätt och vis är vi lite i samma sits:-( Vill avsluta med några fina ord som jag tycker passar med anledning av att ni tagit över din Pappas livsverk. När någon du älskar blir ett minne, blir minnet till en värdefull skatt. Tack för att du delar med dej på din härliga blogg, sköt om dej kram Cathrin

    SvaraRadera
  4. Jättefin toalett, risken finns kanske
    att man sitter lite för länge, och njuter
    av de fina inredningsdetaljerna :)

    Kram Agnetha

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en liten rad, då blir jag glad!
Kramar Maria