Lantligt, vitt, nött, nytt, gammalt, mitt barndomshem, pappas livsverk, välkomna till vårt Paradis fyllt av ljuvliga barndomsminnen!

söndag 5 februari 2012

Brrrrr....

Brrrr.. så kallt! Här har vi inte haft så här kallt sedan 1966! -28 grader!! Hujedanamej! Imorse tände vi massor av ljus och myste! Solen lyste fint in trots de kalla graderna. Den lilla söta vasen som jag satt ett kronljus i är köpt i Glashyttan som ligger här i vår by, Lilla Återbruket (klicka på namnet så kommer du till hemsidan) heter det som en en tjej driver och  gör om glasburkar, barnmatsburkar och glasflaskor till nya fina föremål, en helt fantastisk fin butik med vackert hantverk!  Den här söta vasen har varit en sillburk.

Skridskorna på knopphängaren får symbolisera vår utflykt vi gjort idag. Barnen, jag och sambon har varit i Linköping idag, på Disney on Ice , det var prinsessor och hjältar som var temat. Ängla var helt salig över att se Törnrosa, Belle, Ariel, Rapunzel m. fl. Det var verkligen jättefint, otrolig akrobatik! Nu är vi hemma igen och kikar på Så ska det låta!

Hoppas ni har haft en fin söndag och får en bra start på veckan!
Kram Maria

5 kommentarer:

  1. Hejsan Maria!

    Det verkar som om vi har haft det kallt "överallt".. håller tummarna för att det är vinterns sista kyla och att det nu börjar gå mot mildare väder..

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror det är kallt överallt.Bara så himla fina bilder visar du.Ha en skön söndagskväll oc en bra start på veckan.Kram Rita ♥

      Radera
  2. Fin idé att återanvända glasburkarna :) Brukar också använda mina glasburkar till allt möjligt.
    Tycker det kan va fint om man har samlat ihop ett gäng, och knyter spets runt kanterna på dom. Och sen sätter i värmeljus :) Blir faktiskt finare än man kan tro.

    Kram Emilia

    SvaraRadera
  3. Så bra att återanvända till något fint och så mysigt som ljus stakar....jag brukar ställa tullpaner i stora syltburkar och knyta spets runt oxå.....burr här i småland är det oxå kallt..

    Ha en fin dag!
    kram wivi

    SvaraRadera
  4. Oj, jag har inte hittat tillbaka till din blogg förrens nu. Vilket underbart hus och vad härligt att få ta tillvara på ditt föräldrahem trots både jobbiga och bra minnen antar jag.....

    Kram Ida

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en liten rad, då blir jag glad!
Kramar Maria