Lantligt, vitt, nött, nytt, gammalt, mitt barndomshem, pappas livsverk, välkomna till vårt Paradis fyllt av ljuvliga barndomsminnen!

onsdag 15 februari 2012

Nu tittar vi in i sovrummet...

Nu fortsätter vi rundvandringen här hemma, välkommen in i vårt sovrum, Master bedroom.

Det här rummet fixade jag i helgen. Här var beiga väggar med en ängelbård. Jag gjorde en enklare renovering och målade väggarna vita. Med tiden ska ett nytt golv in här.



Jag har sååå länge drömt om ett vitt och vackert sovrum och det blev precis som jag ville ha det!
Sminkbordet som tidiagre var i vårt spa fick sin plats här inne nu.




Änglas säng fick också ta plats här inne, en lite gullig vrå blev det.




Det nya vita påslakansetet med sptes och brodyr köpte jag sist på Gekås i väntan på mitt sovrum.


Sambon har byggt en sängram som vi lagt sängarna på så vi fick höjden vi önskade och slipper dammet under sängarna.




Har alltid velat ha en sänghimmel över sängarna, gillar det romantiska mot den ruffiga väggen bakom.



Stolar som nattduksbord

En platsbyggd garderob till mina kläder


Gardinerna som jag köpt till sänghimmeln har en ljuvlig infälld spets

Volanger och spets, precis vad jag gillar!!

Det blev väldigt måååånga bilder men vill stolt visa varje vrå av sovrummet! För jag är faktiskt stolt över mig själv att jag tog tag i detta projekt och överraskade sambon. Tanken var att sovrummet skulle helrenoveras efter att barnens rum blir klara men jag orkade inte vänta! Det blev precis som jag vill ha det, vitt, romantiskt, vilsamt, vackert! Efter att inte haft ett fint sovrum på flera år så är det här verkligen lyx!  Äntligen sover vi gott!
Zzzzzzzz Maria

7 kommentarer:

  1. Herregud så mycket vackert du visar!!
    Helt underbart sovrum med ljuvliga detaljer!!
    Allt är såå vackert avstämt!!
    LOVE IT!!!

    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Åhh så vackert och harmoniskt, förstår att du är nöjd :)
    kram Tini

    SvaraRadera
  3. Så ljust och fint! Massor av fina detaljer.
    Ha en riktigt skön kväll
    AC

    SvaraRadera
  4. Sovrummet blev så himla fint och med ljuvliga detaljer. Ha det gott!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Men det blev ju sååååååå fint!
    Jag gillar att du hängt örngott på fönsterbågen. Fin ide´!
    Ja du , nu ska här målas vardagsrum.... Hugo var mer en villig när jag bad honom hjälpa till att slita ner fondväggen! Så nu är vi igång....
    Kramisar
    Sofia
    ( Ja, kom gärna och hälsa på.... )

    SvaraRadera
  6. Wow va fint! Vad duktig du varit :) Jag undrar vart du köpt ert fina överkast med volang?? Kram

    SvaraRadera
  7. Vackra rum , rena , öm, romantiska , perfect! Michaela

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en liten rad, då blir jag glad!
Kramar Maria