Lantligt, vitt, nött, nytt, gammalt, mitt barndomshem, pappas livsverk, välkomna till vårt Paradis fyllt av ljuvliga barndomsminnen!

onsdag 1 februari 2012

Häng med in på toaletten :-)

Ja ni slipper alltså följa med mig under ett toalettbesök, jag tänkte istället att ni skulle få se vår söta toalett uppe :-)
Här kikar vi in lite genom dörren som går från TV-rummet till denna lilla toa.

Rostapet och pärlspont!

En oval spegel och en gammal lampett som lampa.


Den här söta toaletten gjorde min pappa och mamma gjorde alla färg och materialval, helt i min stil, tycker sååå mycket om den här söta toan!

Vi har bara bytt ut de förra knopparna mot vita porslinsknoppar på skåpet

Toaletten är placerad framför ett litet fönster

Taket är vitmålad slätpont, de söta tavlorna lämnade mamma kvar de är som gjorda för den här toaletten


Den vita stegen har jag köpt på ellos

Ännu ett rum avklarat! Här på övervåningen har vi TV-rummet, den här toaletten och två rum som ska bli barnens rum. Barnens rum har vi precis börjat att rensa ur och lite smått riva. Längtar sååå tills de blir klara inte minst för att nästa rum är vårt sovrum som vi ska renovera, tjohooo!! Jag har inte haft ett fint sovrum på flera år eftersom vårt sovrum i förra huset var delvis rivet i ett år p.g.a att vi hittade mögel och helrenoverade övervåningen.

Nästa gång fortsätter vi rundvandringen...
Kramar Maria

5 kommentarer:

  1. Vad fin den är, fin kombination den rostapeten med träet.
    Där kan du ju sitta i timviss, ler.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  2. Verkligen fint, söta tapeter och söt spegel.
    Kram Carita

    SvaraRadera
  3. Otroligt charmig toa! Förstår att du är nöjd med den!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  4. Men hej! Det var länge sedan.. Jag kikade in några gånger på din förra blogg, men har missat denna totalt. Tur att jag hittade hit! Vad fint ni gör det! Kan tänka mig att man vill spendera långa stunder inne på den vackra toaletten.. om man nu fick vara ifred någon gång för alla barnen.. ;)
    Kram Evelina

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en liten rad, då blir jag glad!
Kramar Maria