Lantligt, vitt, nött, nytt, gammalt, mitt barndomshem, pappas livsverk, välkomna till vårt Paradis fyllt av ljuvliga barndomsminnen!

måndag 20 februari 2012

Projekt i köket...

I helgen har jag tagit tag i köket igen. Innan jul bara grundmålade jag köket för att jag inte stod ut med ett ekkök. Nu har jag fortsatt målningsprojektet och tar bit för bit, vi tar också bort de gamla handtagen och har spacklat igen de gamla hålen. Med ytterligare två lager vitfärg och nya knoppar känns nerderdelen av skåpen som ett helt nytt kök!!
Tjohooo! Det blev sådan skillnad!! Älskar de vita porslinsknopparna! Nu ska vi byta bänksiva också och fixa kaklet, det kommer verkligen kännas som ett helt annat kök sedan. Jag blir sååå nöjd! Visst är det härligt när det går att göra små förändringar som ändå gör stor skillnad!! Jag känner mig nöjd med vad jag hunnit fixa hittills, målat vardagsrumstaket vitt som lyfte hela vardagsrummet. Jag har målat (och håller fortfarande på) med köket, jag har röjt, målat och skapat ett sovrum som jag alltid drömt om!! Piffat upp badrummet nere med drapperi, ersatt gamla skåp med hylla och en fin spegel (med sambons hjälp). Dessutom har jag flyttat vårt gamla hem, inrett vårt nya, målat om ett matbord, halvmånebord, en kökssoffa, målat mammas soffbord, målat om mammas alla köksluckor, flyttat alla saker till mammas hem och hjälpt henne att fixa. Jag vill inte alls framstå mig som duktig man måste bara påminna sig själv ibland om vad man faktiskt har gjort och att man inte kan få allt på en gång. Jag älskar vårt hem som det är, det är ju mitt föräldrahem och min pappas livsverk men vill också sätta vår prägel på det eftersom det ska passa vår familj och vår stil. Men eftersom det mesta är gjort eller fint bevarat så är det så enkelt att piffa upp med enkla medel, det är underbart!

Nu önskar jag er en sköööön start på veckan!
Här är barnen vakna länge och njuter av sportlovet!
Kramar Maria

2 kommentarer:

  1. Oj vad duktig du varit/är!
    Köket ser sååå fint ut!
    Här i Tyskland måste man ju för det mesta köpa kök till lägenheterna man flyttar till
    Eftersom de är väldigt dyra, så köpte jag ett begagnat av en jobbarkompis och en del fick jag av min exman + några köpta delar. Mitt kök haf´de 3 olika färger, men efter att jag målade det, ser det ut som ett enhetligt kök. Får häpna uttryck, när jag berättar att jag målat det själv. :)
    Tänk vad färg och nya handtag kan göra!! :)

    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Jag tycker visst att du kan tycka att du varit duktig! Så mycket som du har hunnit med! Och det går ju när man ser resultat och tycker att det är kul! Kom bara ihåg att ta hand om dig själv också!
    Kram / Inggun

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en liten rad, då blir jag glad!
Kramar Maria